Monday, April 26, 2021

Belgian Anti-Aircraft system for the defense of Dam Station, Antwerp, Belgium, September 1914.


 Belgian Anti-Aircraft system for the defense of Dam Station, 

Antwerp, Belgium, September 1914.

It is a Belgian 75-mm T.R. Cockerill-Krupp Mle. 1905 on heavy wooden mount for anti-aircraft shooting. This AA gun was coupled on an 'open type' wagon for rail transport. The set had a folding wooden ladder, which was located at the back of the wagon to allow gunners access to it. This AA set was in turn placed on the rails of a rotating platform for the distribution of rail traffic. This platform allowed the anti-aircraft unit to rotate 360º, to direct the anti-aircraft fire in any direction from which the German planes could emerge and thus attack and pursue them with their shots.

For this it was necessary:

1st- that the general alarm was raised due to the presence of German airplanes or airships over the Antwerp sky.

2nd- that the observer of the AA gun, located in the railway signal tower, communicate the presence on the railway station of Dam of the enemy and the direction of his flight.

3rd- move and adjust the platform at all times, since the only movement that the barrel would have on its mount would be the elevation (+ or -).

 

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Sistema antiaéreo belga para la defensa de la Estación de Dam, 

Amberes, Bélgica, septiembre de 1914.

Se trata de un cañón belga de campaña de 75-mm T.R. Cockerill-Krupp Mle. 1905 sobre afuste pesado de madera para el tiro antiaéreo. Este cañón AA estaba acoplado sobre un vagón 'tipo abierto' para transporte por ferrocarril. El conjunto contaba con una escalera abatible de madera, que se situaba en la parte posterior del vagón para permitir el acceso de los artilleros al mismo. Este conjunto AA estaba a su vez colocado sobre los railes de una plataforma rotatoria, de distribución de tráfico ferroviario. Esta plataforma permitía al conjunto antiaéreo rotar 360º, para dirigir el tiro antiaéreo en cualquier dirección por la que pudieran surgir los aviones alemanes y así atacarlos y perseguirlos con sus disparos.

Para ello era preciso:

1º que se diese la voz de alarma general por la presencia sobre el cielo de Amberes de aviones o dirigibles alemanes.

2º que el observador del cañón AA, situado en la torre ferroviaria de señales, comunicase la presencia sobre la estación ferroviaria de Dam del enemigo y la dirección de su vuelo.

3º mover y ajustar en cada momento la plataforma, ya que el único movimiento que tendría el cañón sobre su afuste sería el de elevación (+ ó -).

 

 Posted by Jose Luis Castillo © 2021- Anti-Aircraft Artillery in the WWI

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